Proč jsou omega-3 nenasycené mastné kyseliny tak důležité pro naše tělo?

Spolu s bílkovinami a sacharidy představují tuky jednu ze základních stavebních složek lidského organismu. Ačkoliv jsou často brány jako negativní součást těla, pro jeho zdraví a správný vývoj jsou naprosto nezbytné. Představují důležitou zásobárnu energie, dokážou rozpustit významné vitaminy (A, D, E nebo K), mají strukturální funkci v buněčných membránách, a také chrání vnitřní orgány před poškozením. Mezi tuky řadíme také tzv. esenciální nenasycené mastné kyseliny, obecně známé spíše pod označením omega-3 či omega-6.

Ty by měly být zastoupeny v lidském těle v ideálním harmonickém poměru 2:1(omega-6:omega-3). Vlivem nevhodného stravování a příjmu mastných kyselin typu omega-6 však tento poměr stoupá až na 50:1, což je pro lidský organismus nejen nevhodné, ale v mnoha případech také velmi nebezpečné. Abychom tento poměr udrželi na optimální úrovni, je třeba tělu dodávat dostatek omega-3 mastných kyselin prostřednictvím správné stravy či vhodných potravinových doplňků, neboť lidské tělo si je bohužel neumí vytvořit de novo samo.
Omega-3 tobolky

Omega-3 jako prevence proti zdravotním problémům

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny, zejména DHA je naprosto klíčová pro správný vývoj a činnost mozku. Správný poměr omega-3 a omega-6 v lidském organismu by měl funguvat jako účinná prevence proti kardiovaskulárním onemocněním. Příznaky nedostatku omega-3 mastných kyselin mohou zahrnovat únavu, špatnou paměť, suchou kůži, srdeční problémy, změny nálady či deprese.

  • Omega-3 (EPA a DHA) přispívají k normální srdeční činnosti
  • DHA je významná pro správný vývoj a činnost mozku a k udržení normálního stavu zraku

Kde se omega-3 kyseliny nacházejí?

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny jsou obsaženy ve všech druzích ryb, kterým slouží jako ochrana proti chladu. Největší množství omega-3 (EPA a DHA) obsahují zejména ryby z chladných vod, jako je losos, sleď, makrela či tuňák. Ve 100 g masa je obvykle zhruba 1 g omega-3. Tělo si částečně dokáže EPA a DHA vytvořit přeměnou z ALA. Největším zdrojem ALA  je lněné semínko a z něj vylisovaný lněný olej. Dalšími zdroji jsou například brazilské, vlašské či pekanové ořechy, chia semínka, sójové boby, fazole, olivy či špenát.

Lékaři a specialisté na výživu doporučují zařadit do jídelníčku zejména mořské ryby a to ideální hned 2x týdně, aby mělo tělo šanci získat dostatek omega-3 mastných kyselin a vyrovnat poměr vůči nadbytku omega-6. Současné stravovací návyky vedou k nadměrnému příjmu omega-6 mastných kyselin, neboť jsou obsaženy ve smažených jídlech či přepáleném oleji. Nejjednodušší cestou jak tyto výživové prohřešky napravit, je zařadit do jídelníčku vhodné potravinové doplňky

Proč omega-3 – losos

MaxiCor® a MaxIQ® – omega-3 od českého výrobce

Protože je velmi náročné získat potřebné množství omega-3 z běžné stravy, přivedli jsme na svět produktovou řadu doplňků stravy MaxiCor®. Díky složení dodají vašemu tělu omega-3 nenasycené mastné kyselin. K výrobě těchto přípravků se používá výhradně speciálně čištěný olej z mořských ryb, díky mnoha testům a certifikacím je zaručena maximální kvalita a naprostá nezávadnost. 

MaxiCor® – bohatý zdroj omega-3

Přípravek s vysokým obsahem omega-3
mastných kyselin
 MaxiCor® přispívá
k normální činnosti srdce.

MaxiCor

MaxIQ® – pro bystré dětské hlavičky

Díky vysoké koncentraci DHA (dokosahexaenová kyselina)
přispívá k normální činnosti mozku
a k udržení normálního stavu zraku dítěte

MaxIQ – 30 + 30 tobolek zdarma